کد مطلب:315296 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:197

پرچم یا قمر بنی هاشم در آفریقای جنوبی
سید حسن آل ضیاءالدین، كلیددار حرم حضرت عباس علیه السلام این كرامت را از جناب آقای حاج محمد شیخ علی ابوطحین برای پدر (نگارنده) نقل نمود:

حاج محمد شیخ علی - كه از دوستان صمیمی آقای حسن كلیددار به شمار



[ صفحه 564]



می آید - خودش این كرامت را از كلیددار شنیده می گوید:

در سال 1950 میلادی و در ماه خرداد زایری از جنوب افریقا نزد كلیددار آمد و از او خواست چند نفر همراه او بیاید و سه تخته قالی قابل توجه و فاخری كه هدیه برای حضرت عباس علیه السلام آورده، بیاورند. كلیددار چند نفر را همراه او فرستاد آنها قالی ها را به اتاق كلیددار آوردند.

آنگاه زایر آفریقایی مقداری پول به كلیددار داد تا به خادمان و نیازمندان بدهد. كلیددار از او از سبب انجام این كار سؤال نمود.

جواب داد: من در آفریقای جنوبی در شهر «كیب تاون» زندگی می كنم. سیاست غلط آن كشور نژادپرستی است كه نژاد سفید را بر نژاد سیاه پوست - كه اكثریت را تشكیل می دهند - برتری می دهد. ما سیاه پوست ها ساكنان اصلی آن دیار هستیم. سفیدپوست ها مزرعه ی ما را آتش زدند و مقداری از مزرعه ها آتش گرفتند. آتش به طرف غرب مزرعه رفت تا جایی كه علمی كه بر آن نوشته شده بود: «یا قمر بنی هاشم» آتش توقف نمود. ما در آفریقا به یك چنین عملی، «العلم الدار» می گوییم. پس از ایستادن آتش، مزرعه من از آتش سوزی سالم ماند.

پس از دیدن این كرامت، تصمیم گرفتم به كربلا و زیارت امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام بیایم و از حضرت عباس علیه السلام تشكر كنم. در مسیر راهم به عراق از ایران قالی ها را فراهم نمودم.

ناقل ادامه می دهد: به همراه كلیددار او را به حرم بردم و زیارت خواندم. سپس او را به اتاق كلیددار آوردم و علمی بسیار باارزش به عنوان هدیه از خزانه ی حضرت به او داده شد. سپس به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شد. [1] .



[ صفحه 565]




[1] همان ص 17 تا 19.